Dünyadaki İlk Hayvanlar Nelerdi?

Yaklaşık dört milyar yıl boyunca, Dünya’da hiçbir yaşam basit bir hücreden daha karmaşık değildi. Daha sonra, hala bilinmeyen nedenlerden dolayı, yaklaşık 575 milyon yıl önce çok hücreli yaşam formları aniden çoğalmaya başladı . Avalon patlaması olarak adlandırılan bu olay, gezegen, Kriyojen Dönemi’nin 635’ten 542 milyon yıl öncesine kadar süren Ediacaran’a girmesi için buzlu evrenin ardında bırakıldı.

Ediacaran ya da Precambria biota denilen, 140’dan fazla doğrulanmış cins ile, bugün oldukça bilinmeyen olmaya devam ediyor. Örneğin, bilim adamları , eğer bu canlıların birçoğu hayvanlar, mantarlar, algler, likenler veya basit protozoalar ise ya da sonraki dönemde (Kambriyen) soyundan ayrılırlarsa ya da bir iz bırakmadan soyu tükenirse başarısız yaşam deneyi. Yakın zamanda yapılan bir araştırma, bu canlılardan en az birinin kuşkusuz bir hayvandı. Bu, gezegenimize yerleşmiş olan ve aşağıda bazı temsilciler seçtiğimiz ilk karmaşık organizmaların esrarengiz tarihini anlamamıza biraz daha yaklaştı.

DİCKİNSONİA

Dickinsonia  , Ediacaran biyotasının en ikonik ve en çok çalışılan organizmalarından biridir. Kredi: Verisimilus

Bilim adamları, 70 yıl boyunca Dickinsonia’nın – düz, oval ve şeritli bir yaratığın neredeyse bir buçuk metreye kadar – bir hayvan, liken veya dev bir protozoa olup olmadığını veya biyolojik olarak farklı bir kategoriye ait olup olmadığını tartışmışlardır. bugün soyu tükenmiş. İlk fosil 1947’de Avustralya’da keşfedildi ve birçok farklı türün tanımlandığı noktaya kadar Ediacaran biyotasının en ikonik ve en çok çalışılan organizmalarından biri haline geldi .

Eylül 2018’de Science dergisinde yapılan bir araştırma, kuzeybatı Rusya’da bulunan bazı Dickinsonia örneklerinde bulunan fosil lipitleri karakterize edebildi ve tipik bir hayvansal yağ olan kolesterolün bol olduğunu keşfetti . Sonuçlar, 558 milyon yıl önce yaşamış olan bu yaratığın , kara canlılarının en eski temsilcisi olduğunu gösteriyor . Araştırmacılar ayrıca şunları ekledi: “Ediacaran biyotası gerçekten de Kambriyen hayvan yaşamının patlaması için bir başlangıçtı.”

ASPİDELLA

Ferryland, Newfoundland yakınındaki FermeuseFormasyonu üzerinde Aspidella diskler. Kredi: Martin Smith

1868’de İskoçyalı jeolog Alexander Murray, Kanada’daki Newfoundland’da, kayadaki küçük disk şeklindeki bazı işaretler keşfettiğinde , dünyadaki yaşam tarihinin bilinmeyen bir ilkel bölümünü açtığını hayal edemezdi. Bununla birlikte, dört yıl sonra, paleontolog Elkanah Billings, garip dairelerin aslında fosil olduğu fikrini öne sürdü, bu da Prekambriyen kayalarda bulundukları zamandan beri işten atılan bir öneriydi. Bunun yerine, kimyasal birikintiler veya gaz kabarcıkları tarafından oluşturulduğu iddia edildi.

Kambriyen öncesi makroskobik yaşamın varlığının genel olarak tanınmasından önce neredeyse bir yüzyıl geçerdi. Murray’in diskleri, farklı yerlerde başkalarıyla birlikte, Aspidella terranovica türüne atandı , fakat bu durum, Ediacaran biyotasının gerçekliği hakkındaki mevcut kafa karışıklığını gösteriyor: başlangıçta cnidarians (denizanası) olarak tanımlanan ve Aspidella ve diğer cinsler olarak sınıflandırılan fosiller Muhtemelen disk şeklindeki organizmalar değil, rizoidlerin izleridir – yaprakların görünümündeki farklı canlıların substratla birleştiği çıkıntılar. Öte yandan Aspidella ile anemonların bıraktığı fosil izleri de bulunmuştur.sınıflandırmalarını cnidarians olarak destekleyecek. Kısacası, belirsizlik zengindir.

CHARNİA

Yeni Yürüyüş Müzesi’nin jeoloji bölümünde bir Charnia masoni fosilinin en iyi bilinen örneği  . Kredi: Ashley Dace

Dickinsonia’nın süründüğü Ediacaran deniz tabanının dibine sabitlenmiş fern benzeri yaşam formları tarafından dolduruldu. Bu organizmaların biri olan Charnia , önceki Kambriyen dönemine kayalardan gelen ilk teyit fosil ve resmen Ediacaran biotanın çalışma açılışını nedenle bir.

1958’de İngiltere’deki keşfinden sonra, iki metreye kadar olan alternatif dallarla yaprakların görünümü, bunun bir tür alg olduğunu ileri sürdü. Bununla birlikte, fotosentez gerçekleştirecek kadar derin sularda yaşadığı öğrenildiğinde, mercanlarla ilgili bir grup modern hayvan olan pennatulacean olarak yeniden sınıflandırılmıştır. Bu hipotez de reddedildi, ve bugün Charnia hala bir gizem. Sınıflandırması, Ediacaran döneminde yaşayan ve onunla birlikte yaşamakta olanlardan ayrı bir biyolojik krallık olan Vendobionta adlı geçici bir grupta önerilmiştir .

KİMBERELLA

Kimberella’nın 1000’den fazla fosili   , anatomisini ayrıntılı olarak anlayabilmişlerdir. Kredi: Masahiro Miyasaka

Gibi Dickinsonia , kimberella muhtemelen bir hayvan 555 milyon yıl önce karasal denizler yaşadığı . Vücudunun iki taraflı simetrisi, bazı bilim adamlarının şu anki türlerin Ediacaran biota’daki uzak atalarımızdan bu temel organizasyon planına miras kaldığını öne sürmelerine yol açmıştır.

Başlangıçta 1966’da tarif edilen Kimberella , ilk başta bir denizanası olarak tanımlandı. Bununla birlikte, 1997 yılında, yapısının ve bir radula (dişli dil) izlerinin neye benzediğine dair daha ayrıntılı çalışmalar, bunun , muhtemelen, yüzey üzerinde bulunan mikropları kazıyarak beslenen, modern deniz sümüklü böceklerinin aceleci yumuşakçaları olarak sınıflandırılması gerektiğini öne sürmektedir. hangi taşındı. Uzunluğu 15 santimetreye kadar ulaşan 1000’den fazla fosil, bilim adamlarının vücudunun anatomisini, muhtemelen yumuşak bir kabukla kaplanmış anatomisini çok ayrıntılı olarak anlamalarına ve hatta ekolojileri ve alışkanlıkları hakkında spekülasyonlara yol açmasına olanak sağlamıştır.

ANDİVA

Andiva  muhtemelen ince bir yumuşak kabukla kaplandı. Kredi: Aleksey Nagovitsyn

Dünyanın dört bir yanındaki en az 25 Ediacaran bölgesinde bulunan zengin fosil setleri, düz dipli yaşam formlarının, yiyeceklerinin aranması için sürünen ya da taranan deniz dibi panoraması görüntüsünü çağrıştırmaktadır . Dickinsonia ile birlikte , tarih öncesi mat benzeri yaratıklardan bir diğeri , vücudu muhtemelen ince bir yumuşak kabukla kaplı 10 santim uzunluğundaki bir organizma olan Andiva’dır . Dickinsonia’daki kolesterol bolluğunu keşfeden aynı çalışma, Andivafosillerini analiz ederken bu kadar net sonuçlara ulaşamamıştır , ancak anatomik özellikleri, Kimberella’nın bu çağdaşının da muhtemelen bir hayvan olduğunu göstermektedir.

FUNİSİA

Güney Avustralya’da ortaya çıkarılan bir fosilde Funisia dorothea . Kredi: Droser laboratuarı, UC Riverside

Ediacaran Dönemi’nin çeşitli yaşam formları içinde, Funisia solucanları temsil eder. Solucan, biyolojik bir taksonomi değildir, ancak yaygın olarak silindirik bir şekle ve uzuvları olmayan yumuşak bir gövdeye sahipheterojen bir hayvan grubunu tanımlar . Funisia bu bedensel organizasyonun mucitlerinden biri olabilir. İlk olarak 2008’de anlatıldığı gibi, cinsel olarak yeniden üretildiğinden şüphelenildiği kolonilerde yaşamaktaydı, bu da onu bir hayvanda bu yeniden üretim yönteminin en eski örneği haline getirecektir. Porifera (süngerler) veya cnidarians grubuna ait olabileceği öne sürülse de, sınıflandırması henüz kesin olarak belirlenmemiştir.