Hayvan Dünyası Hakkında 6 İlginç Gerçekler

Dünya gezegeninde yaşayan faunalar , yetenekleri veya gelenekleri nedeniyle olsun, bizi şaşırtma konusunda büyük bir yeteneği olduğunu defalarca göstermiştir . Evrim, birçok türün kendi ekosistemlerinde hayatta kalmalarına ve bazen insan yeteneklerinin sınırlarını aşmasına imkan veren özelliklere sahip olmasıyla sonuçlanmıştır.

Bu yazıda, hayvan krallığının en ilginç anekdotlarını derledik: karıncalardan köpekbalıkları, mamutlar, kutup ayıları, arılar ve makaklar. Büyüleyici zoolojinin dünyasına dalın.

1 – TERSİNE ÇEVİRME YOK

BM’ye göre, her yıl 18.000 ila 55.000 arasında hayvan türü nesli tükeniyor. Aynı kurum insan faaliyetinin ve iklim değişikliğinin ekosistemlerin ve faunanın tahrip edilmesinin ana nedenleri olduğunu öne sürmektedir . Ancak, tarihteki bir noktada tükenmiş ilan edilen türler vardır ve daha sonra türleri hayata döndüren küçük veya uzak popülasyonlar keşfedilmiştir.

Ayrıca, biyoteknoloji sayesinde laboratuvarlarda bir başka sönme olayı meydana gelir. Genetik mühendisliği, klonlama veya seçici geçişler , kuaggaveya bucardo gibi kayıp türleri canlandırmak için kullanılan tekniklerden bazılarıdır .

2 – BİR HARAÇ İLE İSİMLER

Öyleydi binom isimlendirme sistemi kurdu Linnaeus gezegenin türlerin adında oldukları. İsveçli botanikçi 9.000’den fazla bitki ve 4000 hayvanı sınıflandırdı. Linnaea çiçekli bitki cinsidir cinsi, onuruna seçildi.

Diğer türler , çevreye, doğaya ya da hayvan dünyasına yaptıkları katkılardan dolayı, keşfettikleri kişilere veya diğer önemli kişilere saygı göstermişlerdir . Honors ile Vaftiz edilen makalede en ilginç olanları keşfedin .

İngiliz doğa bilimci David Attenborough’un onuruna ismini veren onlarca tür var.

3 – HAYVANLAR AYRICA MATEMATİĞİ BİLİR

İnsan rasyonel tek hayvan değildir ve homo sapiens’in doğasında var olacağı düşünülen davranışları olan birçok tür vardır . Bunlardan biri küçük matematiksel işlemleri gerçekleştirme yeteneğidir . Hayatta kalma, hareketlilik veya beslenme nedeniyle bazı türler matematiksel akıl yürütmelerini kullanırlar. Güvercinlerin, köpekbalıklarının ve karıncaların sayıları ne için kullandığını öğrenin .

4 – “SÜPER GÜÇLER” OLAN HAYVANLAR

Bazı hayvanlar, oryantasyonlarını ya da av yeteneklerini optimize etmelerine izin veren 5 duyumun ötesinde yetenekler geliştirmişlerdir ve bu, Süpermen ya da Harika Kadın’ınkiler olabilir. Arıların, nargilelerin ve yarasaların inanılmaz nitelikteki bu koleksiyonundan şaşıracaksınız .

Las cami tienen ojos compuestos, formados por decenas e incluso mil de lentes que les permiten tatil beldesidir. Crédito: Virvoreanu-Laurentiu

5 – HAYVAN KRALLIĞINDAN ESİNLENİLEN TEKNOLOJİ

Tam olarak, hayvanların geliştirdiği bazı özel nitelikler nedeniyle , bilim ve teknoloji dünyası, onları insan yaşamını daha rahat hale getiren uygulamalara dahil etmeyi fark etmiştir. Bu makalede , hayvansal dünyadan esinlenen bazı bilimsel ilerlemeleri öğrenin .

6 – MEVSİMLİK BÖCEKLER

Yaz boyunca, ekosistemleri dengeli tutmak için gerekli olan sivrisinek ve yaban arısı ısırıkları, bizi itici güçle fark etmemize ve kendimizi kirletmemize zorlar. Ancak kışın, bu problem ortadan kalkar ve böcekler bir sıkıntı değildir. Böcekler kışın nereye giderler ?