Antika Mobilya Üretimi

0
218
Haberler
Banggood WW

Ondokuzuncu yüzyıl mobilyalarının tasarımı ve stili, üç baskın faktörden etkilenmiştir. Bunlardan birincisi, geçmişte popüler olan bir stilin tarihi yeniden canlandırılmasıydı. Zaman zaman bir canlanma mobilya parçasının genel etkisi, geçmişten bir modelin yeniden üretilmesiydi; diğer zamanlarda, antik elementler tamamen farklı bir tarzda bir biçime uygulandı. Tarihsel canlanma, tüm yüzyıl boyunca bir şekilde veya başka bir şekilde hayatta kaldı.

Yüzyılın ortalarında ve sonuna kadar devam eden, yeniden canlandırmayla bir kopuşu savunan belirli tasarımcılar ve tadımcılar vardı. Bu adamlar mobilya tasarımında ikinci aşama olan ilerici eğilimlerden sorumluydular. Bu etki altında üretilen mobilyalar bazen canlanma dekorasyonundan arınmıştı ve diğer durumlarda buna dahil edilen bazı mekanik veya teknik yenilikler vardı. Ondokuzuncu yüzyıl mobilyaları üzerindeki üçüncü etki, tasarım ve yapımda yeni malzemelerin kullanılmasıydı. Daha önceki mobilya üreticileri bazı durumlarda ahşaptan başka malzemeler kullanmış olsa da, on dokuzuncu yüzyılda demir, tel, boru şeklindeki metal ve kamışı, rattan, hayvan boynuzu gibi çeşitli organik materyallerin kullanımında bir artış görülmüştür. Ancak,

On dokuzuncu yüzyılın başlangıcında önemli hale gelen ilk canlanma tasarımı Klasikti. Bu, antik Yunan ve Roma’nın dekoratif motiflerine ve otantik mobilya formlarına dayanan bir tasarımdı. Ondokuzuncu yüzyıla ait Amerika’nın mobilyaları İngiltere ve Prance’de hâlâ büyük ölçüde etkilendiğinden, bu ülkelerde klasik tarzın gelişmesinde önemli olan hareketlerin özetlenmesi iyi olabilir.

Parfum Mekani TR

1730’ların başlarında, İngiliz mimar William Kent, Yunan klasikleri ve yumurta ve dart kalıpları gibi Klasik cihazları Barok mobilyalara uygulamaya başladı. Mobilya formu hiçbir şekilde değişmedi, çünkü inovasyon sadece parçanın yüzeyine yabancı cihazların uygulanmasıydı. Klasik tarzın yaratılmasında ilk olan bu adım, 1760’a kadar hem İngiltere hem de Fransa’daki diğer tasarımcılar tarafından kopyalandı. İkinci adım, eğrinin aksine, oyulmuş veya döndürülen düz bir ayağın geliştirilmesiydi. popüler rokoko tarzı çizgileri.

Bir başka ingiliz mimar olan Robert Adam, bu yeniliği 1765’te yaratan kişi olarak düşünülüyordu. Fakat aynı zamanda Fransa’da da aynı zamanda düz bacakların kullanıldığı diğer bazı hesaplar var. Adem’in kreasyonları bu aşamasını yayılmasında 1791 Bu kitapların etrafında yaptığı Kabine-Maker George Hepplewhite ve 1788 yılında Döşemeci Kılavuz ve onun Kabine-Maker Thomas Sheraton ve Döşemeci Çizim-Kitap tarafından mobilya stilleri içine baskın bir etkisi vardı yorumlanmış Klasik tarzı. Klasik tarzın yaratılmasındaki üçüncü gelişme, gerçek Greko-Romen mobilya formlarının kopyalanmasıydı. En çok kopyalanan iki form klismos adı verilen bir sandalye formu ve kürsü adı verilen bir tezgah ve sandalye formu idi. Klismos formu, ön ve arka ayaklarla arkaya destek veren, bir kılıç hattında dışa doğru uzanan yatay bir katı tepeli parçadan oluşur. Curule, tezgahın tepesiyle buluşan ve zeminde destekleyen, bilinen X şekilli destektir.

Bu arkeolojik formlar, iki Fransız tasarımcı Charles Percier ve Pierre PL Fontaine tarafından kullanıldı ve 1801’de Recueil de Decorations Interieures adlı bu tarzda bir tabak koleksiyonu yayınlandı. Bu adamlar, İmparatorluk Tarzını denen şeyin formüle edilmesinden başlıca sorumluydu; Napolyon Bonaparte, İmparatorluğunu 1804’te kurduğunda, Percier ve Fontaine’i resmi mahkeme dekoratörü yaptı. Çalışmalarında ortaya çıkan Greko-Romen motiflerinin bazıları, hayvan başı ve bacaklarının tek bir elemente dönüşmesi olan acanthus yaprakları, cornucopias, kuğu, kartal, yunus ve monopodia idi.

Sadece zenginlerin Recueil koleksiyonunda gösterilen mobilya ve odaları kullanması amaçlandı. Mobilya maun ve gül ağacından imal edilmiş ve ormolu bağlarla muhteşem bir şekilde süslenmiş ve oldukça geniş ve kubbeli bir yapıya sahiptir. Napolyon Mısır kampanyası, İmparatorluk üslubuna dahil edilen bir dizi eski dekoratif motifin popülaritesini artırdı. Mısır tasarımının muazzam katılığı birçok mobilya formunda yansıtıldı ve lotus, sfenks, şahin ve hiyeroglif gibi dekoratif motifler dekoratif motifler olarak kullanıldı.

Bourbon Restorasyonu 1830’da tamamlandıktan sonra, İmparatorluğun ruhu hala kabine yapımında canlı tutuldu. Restorasyon ve Charles X mobilyalarının bir kısmı ormolu detaylarının çoğundan sıyrılmış olmasına rağmen, ağırlık devam etti. Meyveleri maun ağacının yerini favori olarak değiştirmeye başladı. Arkada kapatıldığı klismos tipinde bir değişiklik olan gondol sandalyesi, Restorasyon ve Louis Philippe dönemlerinde popülerdi.

GearBest TR

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here