Vitray Pencerelerinin Tarihçesi

0
198
Haberler
Banggood WW

Vitray pencereler sanatı, Greko-Romen uygarlıklarından en yeni Amerikan tarzına kadar zamanla büyük ölçüde değişmiştir. Grek-Roma uygarlığına kadar izlenebilir. Pompeii ve Heraculaneum’un kalıntılarına dayanan vitray, bir sanat biçiminden ziyade varlıklı Romalılar için iç lüksdü. Greko-Romen uygarlığı çöktüğünde, vitray geleneği Avrupa çapında hayatta kaldı ve sonunda yayıldı. Bugün vitray pencerelerin erken üretimi hakkında bildiğimiz şeylerin çoğu kitaptan ve Schedula diversarum atrium’dan gelir; keşiş Theophilus tarafından yazılmış. Bu kitap onbirinci yüzyılın sonuna kadar uzanmaktadır. Vitray penceresinin yapılması için işlemin ayrıntılı bir açıklamasını verir.

Vitray üretiminin erken dönemi yaklaşık 1000 ve dört ay idi; 1500 AD Bu Gotik Çağ’daydı ve bu nedenle bu dönemde yaratılan vitray pencereler Gotik tarzda. Yeni kiliselerin inşası, bu dönemde üretim vitray pencerelerini fırlattı. Gotik çağ, Avrupa’nın büyük katedrallerinin çoğunu üretti ve bildiğimiz gibi vitray pencereler, bu yeni katedralleri doldurmak için yaratılmaya başladı. Gotik çağdaki Ortaçağ ustası, doğal veya gerçekçi imgelerin oluşturulmasından ziyade bir fikri betimlemeye daha çok ilgi duyuyordu. Görüntülerin çoğu soyut idi. Ayrıca, genellikle tasvir edilen resmin ciddi frontalitesi vardı. Gotik döneminin ustası, bir elin büyüklüğü ile ilgili olarak camdan küçük camlar oluşturabilirdi, bu yüzden pencereler bir mozaiğe benziyordu. Pencerelerin çoğu bu süre zarfında hiç boyanmamıştı. Pencere boyanırsa, mevcut olan tek renk ressam tarafından uygulanan gri renktedir ve daha sonra bir emaye işlemi ile sabitlenmiştir. Ressamlar genellikle bu gri rengi kullanarak daha ince çizgiler, süslemeler ve perdelerin daha küçük kıvrımları pencereye çekerdi. Gotik dönemde boya işleri çoğunlukla ham ve gösterişsizdi. Özel bir renk üretmek, cam ustası için kolay bir iş değildi. Bu süre zarfında, fırının sıcaklığı camın rengini belirlemişti ve fırının sıcaklığının düzenlenmesi zor olduğundan, herhangi bir özel renk üretmek zordu. Gotik dönemde kullanılan prensip renkleri kırmızı, yeşil, mavi ve sarıdır. Bu ressam tarafından uygulandı ve daha sonra bir emaye süreci ile tespit edildi. Ressamlar genellikle bu gri rengi kullanarak daha ince çizgiler, süslemeler ve perdelerin daha küçük kıvrımları pencereye çekerdi. Gotik dönemde boya işleri çoğunlukla ham ve gösterişsizdi. Özel bir renk üretmek, cam ustası için kolay bir iş değildi. Bu süre zarfında, fırının sıcaklığı camın rengini belirlemişti ve fırının sıcaklığının düzenlenmesi zor olduğundan, herhangi bir özel renk üretmek zordu. Gotik dönemde kullanılan prensip renkleri kırmızı, yeşil, mavi ve sarıdır. Bu ressam tarafından uygulandı ve daha sonra bir emaye süreci ile tespit edildi. Ressamlar genellikle bu gri rengi kullanarak daha ince çizgiler, süslemeler ve perdelerin daha küçük kıvrımları pencereye çekerdi. Gotik dönemde boya işleri çoğunlukla ham ve gösterişsizdi. Özel bir renk üretmek, cam ustası için kolay bir iş değildi. Bu süre zarfında, fırının sıcaklığı camın rengini belirlemişti ve fırının sıcaklığının düzenlenmesi zor olduğundan, herhangi bir özel renk üretmek zordu. Gotik dönemde kullanılan prensip renkleri kırmızı, yeşil, mavi ve sarıdır. Gotik dönemde boya işleri çoğunlukla ham ve gösterişsizdi. Özel bir renk üretmek, cam ustası için kolay bir iş değildi. Bu süre zarfında, fırının sıcaklığı camın rengini belirlemişti ve fırının sıcaklığının düzenlenmesi zor olduğundan, herhangi bir özel renk üretmek zordu. Gotik dönemde kullanılan prensip renkleri kırmızı, yeşil, mavi ve sarıdır. Gotik dönemde boya işleri çoğunlukla ham ve gösterişsizdi. Özel bir renk üretmek, cam ustası için kolay bir iş değildi. Bu süre zarfında, fırının sıcaklığı camın rengini belirlemişti ve fırının sıcaklığının düzenlenmesi zor olduğundan, herhangi bir özel renk üretmek zordu. Gotik dönemde kullanılan prensip renkleri kırmızı, yeşil, mavi ve sarıdır.

Gotik döneminin sonlarına doğru, vitray pencereleri sanatını yeni bir düzeye, yani gümüş leke ve parıltılı camın aşınmasına alan iki keşif vardı. Bu yeni keşiflerle, vitray ustası artık yapamadan önce birkaç şeyi yapabiliyordu. Bu zamanın vitray ustası sürekli yeni kombinasyonlarla ve dolayısıyla daha karmaşık pencerelerle geliyordu. Bu süre zarfında beceri düzeyi de artmıştı ve vitray ustası, sanatsal yeteneklerini geliştiren daha büyük cam camları üretmeyi başarmıştı. Bu özgün keşifler ve vitray pencerelerin tarihi hakkında daha fazla bilgi DC Riggott web sitesinde mevcuttur.

GearBest TR

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here