Kepler Uzay Teleskobu öldü

0
239
Haberler
Banggood WW

Bu öğleden sonra, NASA resmen Güneş Sistemimizin ötesinde binlerce gezegeni keşfetmeye yardımcı olan öncü bir uzay aracı olan Kepler Uzay Teleskobuna veda etti. İlk dört yıllık görevinin ötesine geçen yıllarca süren hizmetten sonra, uzay aracı nihayet yakıt tükendi.

Mühendisler, Kepler’in bu yaz başında yakıt tükettiğini fark etti . O zamanlar, Kepler’in güvenli bir şekilde Dünya’ya güvenli bir şekilde topladığı bilimsel verilere odaklanmak için kısa bir süre güvenli modda bıraktılar. Onu açmayı ve daha fazla veri toplamayı başardılar, ancak uzay aracının sonuna yaklaştığını biliyorlardı.

Kepler, altı yıldan fazla sürecek yeterli yakıtla başladı; Dokuza sürdü. Kepler uzay aracı için proje sistemi mühendisi olan Charlie Sobek, “Onu olabildiğince uzatmak için yakıtla doldurduk” diyor.

Parfum Mekani TR

Artık yakıt olmadan, NASA uzay aracını resmen çekmeye karar verdi . Şu anda Dünya’dan uzak güvenli bir yörüngede. Bu hafta ya da daha sonra mühendisler, uzay aracına vericisini ve diğer enstrümanlarını kapatacak ve onu yörüngesinde sessiz ve sürüklenecek bir komut gönderecekler.

Kepler, Güneş Sistemi’mizin dışında, gezegenleri denen gezegenleri bulma misyonu üzerine 2009 yılında başlattı. O zaman, çok az sayıda ötegezegen tespit edilmişti, bu yüzden alet bilinmeyene derinlemesine bakıyordu. Piyasaya sürüldüğünde, Kepler bir bilim mühendisliği harikaydı. Gezegenleri, yıldızları ve Dünya arasında bir gezegenin geçtiği bir yıldızın ışığındaki küçük düşüşler olan geçişlerini arayarak tespit ettiler.

Emekli bir Kepler araştırmacısı olan William Borucki, bugün bir basın toplantısında, “Araba 100 mil uzaktayken bir araba farındaki bir pire tespit etmeye çalışmak gibiydi” dedi.

İlk birkaç yıllarında Kepler çılgınca başarılı oldu. Geçişler için yaklaşık 150.000 yıldızı izleyen, gökyüzünün belirli bir bölümünde gezegenler aradı. Ancak 2012 yılında, uzay aracı üzerindeki ekipmanın bazılarının sabit kalmasını sağladı . Gelecek yıl, durum daha da kötüleşti ve araştırmacılar onun uzay aracı için yolun sonu olduğunu düşünüyordu. Fakat daha sonra, 2013 yılında mühendisler , uzay aracını dengelemek için güneş ışığı baskısını kullanarak bir çözüm buldular. Güneş’i kullanarak, uzay aracını bir seferde 83 gün boyunca sabit tutabilirler. Bu gelişme, NASA’nın K2 adını verdiği uzay aracıyla yeni bir göreve başlamasına izin verdi.

Kepler ve K2 araştırmacıların gezegenlerin inanılmaz derecede yaygın olduğunu ve yıldızlardan daha yaygın olduğunu keşfetmelerine yardımcı oldu . Birlikte, misyonlar 2.681 gezegenin varlığını keşfettiler ve onayladılar ve gezegenler olabilecek ama yine de onaylamayı bekleyen uzak yıldızların etrafında çok daha fazla sallanma tespit ettiler. Bu dünyaların birçoğu, Güneş Sistemimizde görülenden farklı olarak Dünya’nın ve Neptün’ün büyüklüğü arasında bir yerlerde.

Kepler hakkında istatistikResim: NASA

Kepler’in toplayabildiği tüm veriler güvenli bir şekilde Dünya’ya iletildi ve bilim adamları gelecek yıllarda bilgi üzerinde durmaya devam edecekler. Ancak yeni bilgiler de yolda. Çok fazla gecikmiş James Webb Uzay Teleskobu da dahil olmak üzere, birkaç başka exoplanet-avcılık misyonu işlerde . Neyse ki, başka bir teleskop zaten uzayda ve Kepler’in çalışmalarına devam etmeye hazır. NASA bu yılın başlarında Transiting Exoplanet Survey Satellite’i (TESS) başlattı . İlk bilim fotoğrafını Ağustos ayında aldı ve eylül ayına kadar iki potansiyel gezegeni tanımlamıştı .

TESS’in, Kepler’e ulaşmadan önce gitmesi için uzun bir yolu var. Fakat bir gün, çok uzak olmayan bir gelecekte, TESS veya başka bir gelecek teleskopu, Kepler’in gezegeni keşfeden cihazların tartışmasız hükümdarı olarak yerini alacaktır. Daha güçlü teleskoplar, Kepler’in yapabileceğinden daha net ve daha ayrıntılı görüntüleri geri gönderecek. Hesaplamadaki ilerlemeler, bilim adamlarının Kepler’in ölümünden çok sonra toplanan verilerden gezegenlerin geçişini sağlamasına yardımcı olacak. Daha fazla dünya bulunacak ve galaksideki imajımız daha net bir şekilde odaklanmaya devam edecek.

Kepler’in mirası, evren anlayışımızın bu sürekli genişlemesidir. NASA’daki astrofizik bölümü müdürü Paul Hertz “Artık Kepler yüzünden, evren hakkında ne düşündüğümüz değişti” diyor. Kepler son dış gezegen kaşifi olmayacak, ama NASA’nın ilkiydi ve dünyaya Evren’deki yerimize yeni bir bakış açısı kazandırdı.

Borucki, “Kepler kozmosun keşfi için kapıyı açtı” diyor.

GearBest TR

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here