Yetişkin Beyin Sonuçta Yeni Nöronlar Büyüyor

132
views
Yetişkin Beyin Sonuçta Yeni Nöronlar Büyüyor, Çalışma Diyor ki

Karen Weintraub tarafından

İnsan beyninin hafıza merkezi yeni hücreler oluşturabiliyorsa, insanların depresyondan ve travma sonrası stres bozukluğundan (TSSB) kurtulmasına, Alzheimer’ın başlangıcını geciktirmesine, epilepsi anlayışımızı derinleştirmesine ve hafıza ve öğrenme ile ilgili yeni görüşler sunmasına yardımcı olabilir. Olmazsa, o zaman, insanların kemirgenlerden ve kuşlardan farklı olmasının bir başka yolu.

On yıllardır, bilim adamları beyin, beyin, öğrenme, hafıza ve ruh hali düzenlemesinden sorumlu bir alanda yeni nöronların doğumunun mümkün olup olmadığını tartışmışlardır. Büyüyen bir araştırma topluluğu onların yapabileceğini öne sürdü, ancak daha sonra geçen yıl bir Doğa gazetesi kuşku uyandırdı.

Şimdi, bugün dergilerdeki Nature dergilerinden bir başkasında yayınlanan yeni bir çalışma – Nature Medicine – dengeyi “evet” e geri çekiyor. Yeni çalışmanın ışığında, “Yaşam boyunca nörojenez için ezici bir durum olduğunu söyleyebilirim. İnsanlarda, ”İsveç’teki Karolinska Enstitüsü’nde profesör olan Jonas Frisén bir e-postada söyledi. Yeni araştırmaya katılmamış olan Frisén, Nature Medicine’nin şu anki sayısında çalışma hakkında bir Haber ve Görüşler yazdı.

Herkes ikna olmadı. Arturo Alvarez-Buylla, geçen yılki nörojenezin varlığını sorgulayan Nature makalesinde kıdemli bir yazardı. San Francisco Kaliforniya Üniversitesi’nde nörolojik cerrahi profesörü olan Alvarez-Buylla, yürümeye başlayan çocukluktan sonra beynin hipokampüsünde yeni nöronların gelişmesinden şüphelendiğini söylüyor.

“Bunun hiçbir şeyi hallettiğini sanmıyorum” diyor. “Bütün hayatım boyunca yetişkin nörogenezi okudum. Keşke [insanlarda] inandırıcı biçimde gerçekleştiği bir yer bulabilseydim. ”

On yıllar boyunca, bazı araştırmacılar, primatların beyin devrelerinin – insanlar da dahil olmak üzere – önemli sayıda yeni nöronun büyümesiyle çok rahatsız edileceğini düşünüyorlardı. Alvarez-Buylla, nörojenezin varlığına dair bilimsel tartışmaların devam etmesi gerektiğini düşünüyor. “Temel bilgi esastır. Sadece yetişkin nöronlarının değişip değişmediğini bilmek büyüleyici bir temel sorundur ”dedi.

Canlı beyindeki hücreleri bulabilen ve hücrelerin hiçbiri Doğa Tıbbı çalışmasında kullanılmayan bireysel aktivitelerini ölçebilen yeni teknolojiler sonunda kalıcı soruları dinlemeye zorlayabilir.

Bazı araştırmacılar yeni çalışmayı düşünceli ve dikkatli bir şekilde yürüttüklerine övgüde bulundu. Bu bir “teknik gezi gücü” ve geçen yılki makalenin dile getirdiği endişeleri dile getiriyor: “Güney Kaliforniya Üniversitesi Keck Tıp Fakültesi’nde yardımcı doçent olan Michael Bonaguidi.

İspanya’dan araştırmacılar, yeni ölmüş 58 kişiden beyin dokusunu korumak için çeşitli yöntemler denedi. Farklı koruma yöntemlerinin erişkin ve yaşlanan beyinde yeni nöronların gelişip gelişmeyeceği konusunda farklı sonuçlara yol açtığını buldular.

Beyin dokusunun ölümden birkaç saat sonra korunması gerekiyor ve dokuyu korumak için kullanılan belirli kimyasallar veya yeni gelişen hücreleri tanımlayan proteinler yok edilecek, diyor makalenin baş yazarı María Llorens-Martín. Diğer araştırmacılar, bu hücrelerin varlığını özlemişlerdir, çünkü beyin dokuları tam olarak korunmadığından, İspanya Özerk Üniversitesi’ndeki bir sinirbilimci olan Llorens-Martín.

Teksas Üniversitesi San Antonio Üniversitesi’nde profesör olan Jenny Hsieh, yeni araştırmaya katılmamış, çalışmanın beyin bağışlarının cömertliğine dayanan tüm bilim adamları için bir ders sağladığını söyledi. “İnsanların ölümünden sonra bir şeylere gidip baktığımızda, bu teknik konular hakkında çok dikkatli olmak zorundayız.”

Llorens-Martín, 2010’da beyin bankalarında depolanan birçok beynin bu tür bir araştırma için yeterince korunmadığını fark ettiğinde, beyin örneklerini dikkatlice toplamaya ve korumaya başladığını söyledi. Çalışmalarında, kendisi ve meslektaşları, hatıraları ile ölen insanların beyinlerini ve Alzheimer hastalığının farklı evrelerinde ölenlerin beyinlerini inceledi. Alzheimer’lı insanların beyninin, hipokampüste yeni nöronların herhangi bir belirtisi göstermediği takdirde çok az gösterdiğini tespit etti. Bu, yeni nöronların kaybının – canlı beyinde tespit edilebiliyorsa – Alzheimer’ın başlangıcının erken bir göstergesi olacağını ve yeni nöronal büyümeyi teşvik etmenin şimdi 5.5 milyondan fazla Amerikalıyı etkileyen hastalığı geciktirebileceğini veya önleyebileceğini göstermektedir. .

Salk Biyolojik Etütler Enstitüsü başkanı ve oradaki sinirbilimci ve profesör olan Rusty Gage, araştırmacıların detaylara gösterdiği ilgiden etkilendiğini söylüyor. “Metodolojik olarak, gelecekteki çalışmalar için çıtayı belirledi,” diyor yeni araştırmaya katılmamış ancak 1998’de nörojenez için ilk kanıtı bulan bir makalenin kıdemli yazarı olan Gage. Gage, bu yeni çalışmanın Alvarez-Buylla’nın araştırmasının kaygılarını dile getirdiğini söylüyor. “Benim görüşüme göre, bu meydana gelen bir yumruğu dinlendirmeye koyar” diyor. “Bu makale çok güzel bir şekilde… Hepimizin çok önemli olduğunu düşündüğümüz tüm sorunları sistematik olarak değerlendirir.”

Gage, hipokampustaki nörogenezin önemli olduğunu, hayvanlarda bulunan kanıtların “bir hayvanın birbirleriyle yakından ilişkili iki olay arasında ayrım yapmasına izin vermesinin önemli olduğunu” gösterdiğini çünkü “hayvanların birbirleriyle yakından ilişkili olan iki olayı birbirinden ayırt etmesini sağladığını gösteriyor” diyor. İki benzer olay arasında, durumları değişmiş olsa bile, TSSB’li hastaların neden aynı deneyimleri yaşamaya devam ettiklerini açıklayabilir. Ayrıca, bilişsel gerilemenin erken evrelerinde görülen birçok eksiklik nörojenezi kesilmiş hayvanlarda görülenlere benzer olduğunu söylüyor.

Gage, sağlıklı hayvanlarda nörojenezin stresli durumlarda dayanıklılığı arttırdığını söylüyor. Depresyon da dahil olmak üzere duygudurum bozuklukları da nörogenez ile ilişkilendirilmiştir.

Hsieh, epilepsi konusundaki araştırmasının, yeni doğmuş nöronların yanlış bağlandığını, beyin devrelerini bozduğunu ve nöbetlere ve potansiyel hafıza kaybına neden olduğunu tespit ettiğini söyledi. Hsieh, epilepsili kemirgenlerde, araştırmacılar yeni nöronların anormal büyümesini önlerse, nöbetleri önlediklerini söylüyor, diyor Hsieh, benzer bir şeyin bir gün insan hastalara yardımcı olabileceği umudunu veriyor. Epilepsi, birinin Alzheimer riskini, depresyon ve endişe riskini artırdığını söylüyor. “Yani, her şey bir şekilde bağlantılı. Hsieh, yeni nöronların bu parçaları birbirine bağlayan hayati bir rol oynadığına inanıyoruz. ”Diyor.

Fareler ve sıçanlarda, araştırmacılar, kemirgenlerin daha fazla egzersiz yapmasını sağlayarak veya onlara daha bilişsel ya da sosyal olarak uyarıcı ortamlar sağlayarak yeni nöronların büyümesini uyarabilir, diyor. “Bu Alzheimer hastalığının ileri evrelerinde uygulanamadı. Ancak hareketliliğin henüz tehlikeye atılmadığı daha erken aşamalarda hareket edersek, ”diyor,“ kim bilir, belki [beyindeki] plastiklik kaybını yavaşlatabilir ya da önleyebiliriz. ”

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here